Po deseti letech přichází český Inquisitor, článek na Games Tiscali

13.12.2009 20:09

V roce 2000 se objevily takové skvosty jako Diablo II, Baldurs Gate II nebo Deus Ex. A v tu samou dobu začal domácí tým Wooden Dragon pracovat na isometrickém 2D RPG s názvem Inquisitor. Autorům naštěstí jejich nadšení vydrželo, protože trvalo dlouhých deset let dřiny ve zvenčí těžko představitelných podmínkách, než toto středověké drama dokončili. Z našeho pohledu nepříliš šťastně načasoval Cinemax vydání hry na tu vůbec nejméně vhodné období v roce - přesně proti Dragon Age, Risen, Divine Divinity 2, Torchlight či Sacred 2 datadisku.




poslední várka oficiálních obrázků


Inquisitor je výrobcem prezentován jako "jedna z nejrozsáhlejších RPG všech dob, která zkušeným znalcům žánru nabídne až 100 hodin hraní za jednu z hlavních postav, méně pokročilí se mohou připravit až na 200 hodin příběhu." Hra má přinést nezvykle temný příběh kombinující fantasy s krutými reáliemi středověku. Strhne vás vír mocného spiknutí, které usiluje o rozvrácení všeho, na čem prastará Říše po tisíc let spočívala. Zdejší herní svět prozkoumáte prostřednictvím jednoho ze tří hlavních charakterů (kněz, rytíř, zloděj).

U nás je Inquisitor v prodeji od tohoto pondělí 9. listopadu s českými titulky (dabing chybí) za 666 Kč. Na DVD také najdete kompletní dvouhodinový soundtrack čítající 38 skladeb (WMA a OGG) a tři příručky ve formátu PDF (Průvodce hrou, Kniha magie, Výzbroj a výstroj). Hra neobsahuje žádnou protipirátskou ochranu: "Nechceme hráče trestat a věříme, že všichni, kterým se bude líbit, nás podpoří jejím zakoupením," dodal producent Lukáš Macura ze Cinemaxu. Do světa se podle jeho slov Inquistior dostane o Vánocích (Rusko), resp. v zimě (anglická verze digitální distribucí).

Více na heavy-flashové homepage (kde je i soutěž o iPod Touch a 10 originálek Numena), v článku z roku 2004 a zanedlouho v naší recenzi od Jiřího Sládka - malý úryvek:

    "Údajně? Ano, údajně... prý, možná, asi." S těmihle slovy se ve hře setkáte dost často. Na rozdíl od mnoha přímočařejších RPG totiž budete muset spoustu informací ověřit z více zdrojů, najít důkazy, vyvrátit pověry a lži a upřesnit polopravdy. Inquisitor je hodně o pátrání až v adventurním duchu, i když využívá klasické RPG mechanismy, v tomto případ sbírání úkolových předmětů a vedení mnoha košatých rozhovorů. Pravda a informace jsou tím hlavním cílem vašeho snažení. Tady obvykle nepůjde jen o splnění úkolu „zabij toho a toho padoucha...“ Jasně, ono na to zabíjení samozřejmě dojde, ale nejprve budete muset toho padoucha sami odhalit.

    Někdy bude pátrání snazší (nekromant dychtící po vaší krvi na hřbitově se za ctihodného občana vdávat nebude), jindy se ale vyklube ničema z na první pohled bezúhonného šlechtice. K získávání důkazů a přiznání ovšem ve službách inkvizice můžete použít jakékoliv prostředky. Hlavně mučidla! To je prvek vskutku originální a nepamatuji si ho v žádné podobné hře. Jak to probíhá? Věrohodně a realisticky: když seberete pár důkazů proti nějakému podezřelému, vydá inkvizitor zatykač, dotyčného zabásnete a pak ho můžete vyslýchat v mučírně. Viník se obvykle přizná, ale pozor na mučení těch nesprávných: to vám na dobré pověsti mezi lidmi skutečně nepřidá... (více brzy v recenzi)

    Zdroj: games.tiscali.cz

—————

Zpět